• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 22 آبان 1399
کد مطلب : 115554
+
-

کیوسک/ روزنامه عرب نیوز [عربستان]/پیروزی آذربایجان در قره‌باغ


این روزنامه چاپ مکه، گزارش یک خود را به آتش‌بس بین آذربایجان و ارمنستان اختصاص داده و نوشته است که آذربایجان توافق با ارمنستان را پیروزی می‌داند. باکو و ایروان با میانجیگری روسیه با آتش‌بس در منطقه ناگورنو-قره‌باغ موافقت کرده‌اند. درحالی‌که باکو این آتش‌بس را یک پیروزی می‌داند، مردم در ایروان پایتخت ارمنستان، به‌شدت به دولت اعتراض دارند و از سه‌شنبه به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمده‌اند.

روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی [آمریکا]
زمستان سخت


روزنامه آمریکایی یو‌اس‌ای‌تودی با وجود خبرهای داغ مربوط به انتخابات، گزارش اول خود را به «زمستان سخت» پیش روی آمریکا اختصاص داده و نوشته است که کرونا «بسیار بسیار بدتر» خواهد شد. این روزنامه به این مسئله اشاره کرده که ممکن است در اول ژانویه، شروع زمستان، آمریکا شاهد 350هزار مورد ابتلای جدید باشد و تعداد کشته‌ها در یک‌ماه بعد از آن، به 400هزار نفر برسد. یو‌اس‌ای‌تودی همچنین در بخش دیگری از این گزارش نوشته که تولید واکسن به این معنا نیست که زندگی خیلی زود به حالت عادی و نرمال باز خواهد گشت.

روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
آذربایجان پیروز جنگ


روزنامه العربی‌الجدید با بررسی توافق 9بندی قره‌باغ، آذربایجان را پیروز قطعی جنگ آذربایجان با ارمنستان به شمار آورده است. به نوشته این روزنامه، مسکو و آنکارا از دیگر بازیگرانی هستند که دستاوردهای مهمی در تحولات اخیر منطقه قفقاز داشته‌اند. این درحالی است که انتظار می‌رود دولت ارمنستان در آینده‌ای نه‌چندان دور سقوط کند.

روزنامه الاخبار [لبنان]
دیوانگی در کاخ سفید


روزنامه الاخبار در گزارش نخست خود به آخرین تحولات انتخاباتی آمریکا پرداخته است. به نوشته این روزنامه، دولت ترامپ تعادل روانی خود را از دست داده و برای مقاومت در مقابل پذیرش شکست، رفتارهای جنون‌آمیزی از خود نشان می‌دهد. الاخبار همچنین پیش‌بینی کرده با ادامه این روند و به‌دلیل رأی بالای ترامپ، وضعیت داخلی آمریکا با بحرانی کم‌سابقه روبه‌رو خواهد شد.
















 

این خبر را به اشتراک بگذارید